Image

HILANGKAN DAKI DEGIL ANAK GUNA SCRUB KOPI HOMEMADE

Assalammualaikum...
Semalam cuti hari pekerja...walaupun saya ni surirumah je tapi kadang-kadang sibuk juga buat kerja lain...ala-ala kerja lebihlah sebab nak siapkan order scrub dan sabun customer...Tapi oleh kerana semalam cuti hari pekerja sayapun ambil kesempatan untuk bercuti daripada kerja sambilan tu huhuhu...Tapi kerja hakiki mana boleh cuti...tak berasap dapur nanti

Oleh kerana cuti,saya lebihkan masa untuk membelek anak-anak...Lebihkan masa nak bersama-sama diorang. Anak saya yang sulung kalau masa sekolah dari pagi pukul 8 sampai petang pukul 7 memang busy je...jumpa kejap-kejap je..Yang no 2 tu ok lah..pagi je pergi sekolah tadika...pukul 12 dah balik lebihlah sikit masa bersama...tapi kalau tiba masa saya sibuk betul memang tak dapatlah nak berkepit je kan..Dan yang paling beruntung adalah yang bongsu,24jam memang bersama saya hehehe

Ni la dia projek saya semalam scrub badan anak-anak saya. Saya memang akan scrub badan anak-anak saya seminggu sekali bagi buang semua daki daki degil yang melekat kat badan diorang ni. Yela...seminggu mandi pakai sabun je,sekali sekala kena sental juga...baru puashati saya hahaha...

HILANGKAN DAKI DEGIL ANAK GUNA SCRUB KOPI HOMEMADE
~ Ammar yang dulu geli-geli nak pegang scrub sampai muka pun nak scrub...wat muka syok kalau ibu gosok scrub kat muka huhuhu...~

Sempat juga saya ambil gambar aksi diorang berscrub kopi by ibunya. Ibunya tokey scrub takkan nak beli scrub lain untuk pakai kannnn...mestilah guna yang ibunya buat...macam-macam perisa ada hehehe...Mula-mula dulu nak scrub badan diorang cukup kemain payah sebab diorang rasa geli dan sakit bila saya tonyoh kot...Tapi sekarang bila cakap "jom mandi guna scrub" berebut-rebut nak tunjuk aksi huhuhu...

HILANGKAN DAKI DEGIL ANAK GUNA SCRUB KOPI HOMEMADE
~ Aksi Amsyar berscrubbing...suka sangattt ~

Scrub ni bukan untuk bagi daki je yang tanggal tau...ia akan buang sel kulit mati sekali...Macam budak kecik takde la susah sangat nak hilangkan sel kulit mati tu...sebab diorang pun takde kot sel kulit mati yang banyak macam kita...daki yang bertimbun adalah hahaha...sebab diorang kan aktif...bila berpeluh banyak maka daki pun banyaklahhhh...lagi-lagi kalau yang jenis mandi ala kadar je mesti berbelak-belak tengkuk anak korang tu kannn huhuhuhu...

Macam budak kecik diorang ada kesan gigitan nyamuk atau kudis boleh hilangkan dengan penggunaan scrub ni,sebab scrub ni mengandungi minyak zaitun dan argan yang sangat bagus untuk kulit. Scrub ni tidak bahaya guna kat budak...kat baby pun korang boleh pakaikan sebab scrub ni organik tanpa bahan kimia,tapi jangan tonyoh kuat sangat takut baby tak tahan pula...

HILANGKAN DAKI DEGIL ANAK GUNA SCRUB KOPI HOMEMADE
 ~ Amsyar nak jadi model scrub ibu eh? ~

Ada yang tanya kat saya kalau lepas guna scrub tu nak cuci dengan sabun ke? Jawapannya terpulang pada korang...Kalau korang sayangkan kelembapan scrub tu tak perlulah korang cuci dengan sabun...Bagi minyak tu betul-betul meresap dalam kulit...Tapi kalau korang takut nanti nak berwudhuk tak yakin lantas air ke tak,korang sabunlah anggota-anggota wudhuk je...Sayanglah nak cuci hukhukhukkk...macam saya kalau pakai scrub saya buat macamtu la...

Cara ni kalau korang nak amik wudhuk selepas berscrub...tapi kalau nak solat lagi sejam dua tak perlu lah...sebab minyak tu dah meresap habis dah kedalam kulit korang tu masa nak berwudhuk nanti...Lepas korang guna scrub ni takde lah berminyak sangat kulit korang...macamne eh saya nak cakap...hurmmmm....Haaaa....kulit korang akan rasa lembab dan sangat lembut...macamtu lah...Takde pun kesan berminyak sangat macam korang letak losyen...memang selesa lah...

HILANGKAN DAKI DEGIL ANAK GUNA SCRUB KOPI HOMEMADE
~ Scrub kopi/koko/oat/green tea organik homemade ~

Itulah projek saya untuk anak-anak sempena cuti hari buruh semalam,seronok betul diorang berendam dalam bilik mandi. Sebelum terlupa...sedikit tips untuk korang kalau nak scrub badan anak-anak korang...Sebelum korang nak scrub tu bagi diorang main air dulu bagi daki-daki dan kekotoran yang melekat kat badan diorang tu kembang...senang sikit keluar daki masa korang scrub badan diorang. Lepastu bila dah scrub bagi lama sikit scrub tu atas badan diorang...Sebab tu aktiviti scrub badan anak ni saya buat masa free sebab nak buat dengan cara yang betul dan sempurna. Nak buat satu benda mestilah kena dengan gayanya baru nampak hasilnya betul ke idokkk?? hehehe

Begitula cerita yang nak saya kongsikan dengan korang...Korangpun nak scrub badan anak korang ??? Meh whatsapp saya...Terima kasih ya baca cerita saya ...jumpa lagi next story...

Wassalam