ZURAINI.COM

Image

SURIRUMAH JUAL SCRUB KOPI UNTUNG RM5000 SEBULAN SAMBIL KEJAR ANAK

SURIRUMAH JUAL SCRUB KOPI UNTUNG RM5000 SEBULAN SAMBIL KEJAR ANAK
"Wowww"
"Betul ke ni???"
"Boleh ke?"
"Macam tak percaya je...gimik je ni..."


Inilah jawapan spontan yang selalu keluar dari mulut kita bila ada status-status pelik yang ditulis di facebook,twitter,Instagram dan sebagainya. Kadang-kadang bila fikirkan balik macam tak logik pun ada kan....



Tapi...tak mustahil kalau semua ini adalah izin Allah,yang penting kita usaha...betul tak?




KENAPA PILIH SCRUB KOPI UNTUK BISNES?



Mula-mula jom saya cerita sikit apa definisi scrub dan apa pula kelebihan scrub sampaikan boleh buat bisnes yang berjaya



Scrub adalah salah satu produk kecantikan yang berfungsi untuk menanggalkan sel kulit mati dan menjaga kecantikan kulit dengan selamat dan berkesan. Manfaat berscrub saya rasa semua orang pun dah tahu ia mampu menghilangkan jerawat dan jeragat serta jerawat yang menjadi mimpi ngeri setiap wanita di luar sana. Selain itu scrub kopi boleh melembabkan dan melembutkan kulit.



Sebenarnya scrub kopi adalah scrub yang paling popular masakini kerana kesan dan manfaat kopi yang sangat-sangat terbaik untuk kulit. Khasiat kopi yang mengandungi antioksidan dapat membantu meremajakan kulit dan mencerahkan kulit


SURIRUMAH JUAL SCRUB KOPI UNTUNG RM5000 SEBULAN SAMBIL KEJAR ANAK


Saya rasa begitu mudah untuk menjual scrub kopi berbanding produk lain sebab scrub kopi ni mempunyai nilai kualiti yang tinggi iaitu ia tergolong dalam produk 100% organik. Scrub kopi ini dihasilkan daripada bahan-bahan organik tanpa bahan kimia sebagai penambah bagi membuatkan ia tahan lama.



Ini adalah salah satu keistimewaan scrub kopi ini. Korang dah tak payah rasa ragu-ragu lagi bila nak menjual kerana scrub ini pasti tidak akan menjejaskan kulit pelanggan korang. Kenapa saya sangat yakin berkata demikian? Sebab saya sendiri dah jual kepada beratus-ratus orang yang tidak pernah memberi komplen yang mengatakan scrub ini tidak bagus.



Ini merupakan satu kelebihan scrub kopi bila kita pilih sebagai mata pencarian. kita dah tak perlu fikir lagi pasal pelanggan komplen muka teruk lepas guna produk ita sebab kita dah tahu scrub kopi ini tidak akan merosakkan kulit sesiapa sahaja yang menggunakannya malah bayi pun boleh guna.



MODAL MINIMA



Rasanya belum pernah ada lagi mana-mana kilang yang bagi peluang kepada peniaga baru atau kecil-kecilan untuk modal minima RM300 untuk membuat produk jenama kita sendiri,adapun mungkin produk dari thailand yang kita belum pasti isi kandungannya. Paling minima saya pernah tanya RM2000. Itupun puas merayu untuk mendapatkan kuantiti minima dengan alasan baru nak mencuba pasaran.



Tetapi dengan scrub kopi organik ini modal paling minima hanya RM300 untuk membuat scrub kopi jenama anda sendiri. Saya kira korang sangat beruntung kerana ada peluang yang sangat baik ini kerana jalan untuk menambah pendapatan terbuka luas bagi mereka yang memang sedang mencari peluang ini



Kalau korang rasa RM300 ini pun sangat besar dan tidak mampu untuk korang laburkan untuk memulakan perniagaan saya rasa ia sangat melampau. Habis korang nak keluar modal RM50 ke untuk buat jenama korang sendiri? hehehee....memang sampai ke sudahla korang duduk di takuk tu je....




5 PERKA YANG PERLU KORANG ELAKKAN UNTUK BERJAYA



Yang PERTAMA adalah bertangguh. Orang yang berjaya sentiasa mengejar masa untuk menempa kejayaan lebih awal supaya suati hari nanti dia tidak berlu berkata-kata seperti ini " kalau aku tahu macamni dari dulu lagi aku dah buat"



Yang KEDUA jangan dikenang perkara yang lepas kerana ia sudahpun menjadi sejarah. Sama ada perkara itu berupa kegagalan mahupun kejayaan,jadikan ia sebagai pembakar semangat untuk kita berjaya lagi dan lagi



Yang KETIGA adalah berkaitan dengan yang pertama tadi. Kadang-kadang ada juga orang yang selalu memberi alasan untuk menunggu masa yang sesuai baru nak mula. Inilah kesilapan yang selalu kita lakukan kerana masa tidak akan menunggu kita. Kejayaan tidak akan berlaku jika kita menunggu ia,kerana kita yang mencipta kejayaan bukan kejayaan yang mencipta kita. Heheheehe...Masa yang sesuai adalah SEKARANG!!!! Kerana tiada masa yang spesifik untuk berjaya,bila-bila masa pun boleh berjaya,yang penting adalah langkah pertama kita menuju kejayaan



Yang KEEMPAT adalah takutkan kegagalan. Kegagalan ni sangat subjektif untuk dirungkaikan kerana ia adalah satu situasi yang semua orang pernah dan akan lalui. Cuba korang tanya orang yang berjaya ada tak yang tak pernah gagal? 99% orang berjaya adalah kerana mereka gagal dahulu barulah mereka belajar dari kesilapan seterusnya menempa kejayaan



Dan yang KELIMA selalu sangat berfikiran negatif. Belum buat lagi dah fikir yang negatif padahal kita belum tahu lagi apa yang akan berlaku dimasa akan datang. Buang sikap berfikiran negatif ini tukarkan kepada positif maka korang akan merasai aura positif ini muncul dalam diri sekaligus menjadi pembakar semangat korang untuk memulakan langkah menempa kejayaan. Berhenti berfikiran negatif kerana jika negatif dalam mindset kita maka negatiflah jadinya dan jika positif fikiran kita maka positiflah semuanya




NAK JUAL KAT MANA???



Zaman sekarang zaman Facebook,Instagram,Wechat....whatsapp dan sebagainya. Macam-macam cara kita boleh jual. Sekarang budak sekolah rendah pun dah pandai bersosial di facebook. Inilah satu kelebihan media sekarang. Maka,kita perlu ambil kesempatan atas kelebihan ini. Sekarang bila buka je facebook penuh dengan bermacam-macam iklan jualan,majoriti pengguna facebook menjadikan facebook sebagai medium perniagaan mereka. Tak salah kita untuk mencuba merebut peluang ini. 



Jika kita buta IT,takde facebook semua tu kita boleh jual dengan kawan-kawan,jiran tetangga....adik beradik. Kalau kita seorang pelajar kita boleh perkenalkan pada kawan-kawan belajar. Ada seorang pelanggan saya seorang pelajar Universiti berjaya menjual scrub kopi atas jenama dia sendiri walaupun dia adalah seorang lelaki. Untuk berjaya tidak kira masa,dimana mahupun jantina. Dimana ada kemahuan disitu kejayaan menanti kita



Haaaaa.....baru tadi cakap jangan berfikiran negatif,ni dah kalut takut tak leh jual....Banyak-banyak berdoa minta Allah permudahkan urusan kita...In Sya Allah yang susah akan menjadi senang




KENAPA TUNGGU LAGI????



JOM BERMULA DARI SEKARANG!!!!



Mari kita ubah ekonomi hidup kita. Kita tolong suami kita menambah pendapatan. Lepas ni tak perlu dah minta suami duit untuk beli barang yang kita nak....yang kita idamkan....yang kita suka



Sebab bukan mudah nak minta duit dari suami ni lebih-lebih lagi kalau suami jenis gaji cukup-cukup makan. Bukan kedekut tapi lebih kepada berjaga-jaga. Jadi,kita pun terpaksa telan air liur je bila apa yang kita idamkan terpaksa dipendamkan. Kalau kita punya duit pendapatan sendiri kita mampu untuk mendapatkan sendiri disamping boleh juga membantu suami jika ada masalah. Betul tak?



Ini lah salah satu punca kebanyakan wanita di luar sana berniaga sambilan secara online walaupun mereka sudah ada kerja hakiki. Kebanyakan mereka berniaga online untuk mendapatkan kebebasan kewangan bagi memenuhi tuntutan ekonomi mereka. Mungkin bukan sebab gaji tak cukup tetapi mungkin ada pelbagai alasan lain untuk mereka cari duit lebih




SAYA PUN SAMA SEPERTI KORANG...



MASA MULA-MULA NAK BERMULA SANGAT TAKUT...



TAKUT TAK BOLEH JUAL...



TAKUT SCRUB KOPI TAK MENJADI....



TAPI.....



Saya kuatkan semangat,saya tabahkan hati...Saya berkata "belum cuba belum tahu" saya teruskan sebab saya nak tahu apakah kesudahan percubaan saya. Adakah saya buat benda yang betul. Adakah percubaan saya berjaya...



Alhamdulillah percubaan saya berjaya dengan izin Allah. Pada mulanya sambutan kurang memuaskan sebab saya ni sedikit malas bab-bab nak promosi. Kalau tak promosi macamana orang nak kenal barang kita betul tak?? Inilah kesilapan yang saya lakukan di awal-awal saya mula berniaga scrub. Tetapi saya tetap kuatkan hati untuk teruskan dengan istiqomah. Setiap hari saya berdoa supaya apa yang saya usahakan mendatangkan hasil yang setimpal dengan tawakkal yang saya gadaikan.



Alhamdulillah scrub yang saya hasilkan mendapat perhatian dihati pengguna. Saya sedar ini baru tempias hasil sahaja Allah kirimkan buat saya buat membakar lagi semangat. Walaupun hanya tempias saya dah rasa seperti satu kejayaan yang besar buat saya kerana pada awalnya saya ragu-ragu dengan apa yang bakal saya lakukan. 



Walaupun belum ramai yang tahu kewujudan scrub kopi saya,belum ramai yang pernah cuba tetapi saya bersyukur sebab sepanjang saya menghasilkan scrub kopi organik ini belum pernah dapat satu pun "bad feedback" dari pelanggan. 100% pelanggan menyukai scrub kopi organik saya. Alhamdulillah...Allah mendengar doa saya...Allah mendengar rintihan saya supaya memelihara kesucian niat saya menghasilkan scrub ini untuk memberi manfaat kepada sesiapa sahaja yang menggunakannya bukan untuk keuntungan dan menjadi kaya raya semata.




BETULKAN NIAT



Selepas lebih 4 bulan saya jual scrub kopi secara retail timbul satu idea untuk saya berkongsi manfaat scrub kopi saya kepada mereka yang minat berniaga atau yang berniat nak menambah pendapatan tapi belum ada idea nak jual apa. Mak saya pernah cakap dulu,benda baik elok kita kongsi bersama. Bukan mak saya je cakap...ramai juga yang cakap macamni rupanya...mungkin mak diorang pun cakap macamtu juga kot kat diorang dulu...hehehe...



Dengan niat yang ikhlas saya war-warkan dimedia sosial bahawasanya saya sudi menyediakan scrub kopi organik yang terbaik untuk mereka letak atas jenama mereka sendiri dengan modal yang sangat-sangat minima yang mampu untuk semua orang. Kita sama-sama ubah kehidupan kita...sama-sama ubah ekonomi kita...Alhamdulillah...Syukur kepada Ilahi kerana dengan rahmatnya saya dipilih untuk menerima rezekiNya...ramai yang menghubungi saya untuk buat scrub atas jenama mereka dan Alhamdulillah juga mereka terus bertahan hingga hari ini untuk terus "repeat order". Testimoni boleh rujuk dibahagian menu ya...Sehingga hari ini saya masih menerima tempahan secrub kopi tanpa putus-putus...Syukur Ya Allah




PEMBEKAL STICKER/LABEL MURAH



Saya berbesar hati untuk berkongsi pembekal sticker yang murah dan mudah berurusan dengan korang semua. Bukan saya nak pancing supaya korang beli scrub dengan saya tapi ada dikalangan orang-orang yang baru nak terjun ke bidang ni terkulat-kulat nak cari orang buat sticker. Bila dapat orang buat sticker terpaksa pula ikut minimum order yang besar sampai 200pcs sedangkan nak mulakan bisnes scrub pakej paling kecil adalah 30 peket. Takkan la diorang nak tempah sticker sampai 200pcs untuk memenuhi MOQ. kesian kan?? Oleh itu saya akan rekomenkan seorang sahabat saya yang merupakan sorang pembuat sticker untuk berkerjasama dengan anda bagi menyokong niat murni saya membantu sesama kita berniaga. In Sya Allah dia akan memberikan MOQ order untuk sticker 50pcs untuk sekali order . Tapi janganlah korang minta dia buatkan sticker 10pcs,kesian dia...dia nak tolong kita tup tup dia pula terpaksa tanggung kos elektik untuk buat sticker 10pcs huhuhuhu...



Bermula dari takut-takut...tak yakin saya akhirnya berjaya menghasilkan scrub kopi yang memberi manfaat kepada semua orang. 



Kesimpulannya,kejayaan ini tidak kira masa,darjat,warna kulit,jantina dan sebagainya. Yang penting niat kita dan usaha kita untuk merebut kejayaan tersebut. Saya seorang surirumah yang menjaga 3 orang anak saya sendiri mampu melakukannya sudah pasti korang pun mampu juga. Pilihan terletak pada tangan sendiri. In Sya Allah,setiap kebaikan pasti ada kebaikan juga...Ini janji Allah



Akhir kata,terima kasih kepada semua kerana sudi membaca perkongsian ringkas mengenai scrub kopi organik saya. Kepada yang berminat boleh terus hubungi saya. In Sya Allah saya akan memberikan servis dan kualiti terbaik untuk korang semua. Rezeki hanya datang dari Allah...Wassalam...



PEMBORONG SCRUB KOPI JENAMA SENDIRI

PEMBORONG SCRUB KOPI JENAMA SENDIRI

BOSAN JUAL PRODUK ORANG LAIN???TERINGIN NAK JUAL PRODUK JENAMA SENDIRI???TAK TAHU NAK JUAL APA UNTUK CARI DUIT TEPI???TAK TAHU NAK BUAT BISNES APA YANG BOLEH BUAT DUIT???

Assalammualaikum dan Salam sejahtera saya ucapkan kepada anda yang telah bertemu blog saya ini. Blog ini direka khas untuk mereka-meraka yang mencari info @ jawapan atas persoalan di atas. Zaman sekarang adalah zaman cari duit secara online. Rata-rata masyarakat Malaysia berebut-rebut nak cari duit tepi untuk menanggung kos sara hidup yang semakin lama semakin meningkat rentetan kelembapan ekonomi global yang semakin mencengkam. Tidak perlu salahkan sesiapa dalam hal ini, ini adalah lumrah kehidupan,selagi kita bernafas selagi itu kita perlu mencari rezeki untuk menampung dan meneruskan kehidupan bezanya adalah cara kita mengolah jalan mencari rezeki itu.

Seperti yang diketahui umum saya adalah seorang pengeluar Scrub Organik Homemade di Malaysia. Tiada siapa yang mengikhtiraf saya sebagai sebagai pengeluar yang bertauliah dan tersohor tetapi saya telah membekalkan scrub ini selama lebih kurang setahun daripada tarikh artikel ini ditulis. Saya telah membekalkan scrub di salon-salon dan untuk peniaga kecil-kecilan terutama surirumah dan pelajar-pelajar universiti untuk mereka menambah pendapatan.

PEMBORONG SCRUB KOPI JENAMA SENDIRI

Pada mulanya saya hanya membuat scrub organik untuk jual sendiri sehinggalah suatu hari terbit idea untuk membuat scrub dengan jumlah yang lebih banyak dan membuka peluang kepada mereka yang baru ingin mencuba terjun ke bidang perniagaan. Kenapa saya buat begitu??? Kerana saya juga seperti anda semua suatu masa dulu,saya tidak punya modal yang besar untuk menjual produk sendiri sedangkan kebanyakan tawaran untuk membuat produk sendiri perlukan modal yang besar

Cita-cita nak ada produk sendiri memang pasti ada dalam hati sesiapa sahaja yang memang meminati bidang perniagaan,kerana jual produk sendiri lebih memberi kepuasan kepada kita berbanding menjual produk orang lain yang cuma makan "komisen" Tiada salah untuk jual produk orang jika kita belum mampu untuk keluarkan modal untuk "built" produk sendiri kerana satu ketika dahulu hingga kini saya masih menjual produk orang dengan tujuan untuk mempelajari dan merasai sendiri selok belok dunia perniagaan.


PEMBORONG SCRUB KOPI JENAMA SENDIRI

Dahulu saya adalah salah seorang peniaga barang kecantikan dan kesihatan secara dropship. Ada tujuan saya berniaga secara dropship...pertama saya ingin mengumpul modal kerana dropship tidak perlu modal dan yang kedua saya ingin belajar selok belok berniaga kerana saya "zero" dalam bisnes. Dulu saya nak buat "online transfer" pun saya tak pandai. Belajar selok belok berniaga ini sangat penting terutamanya part "bagaimana nak kawal pelanggan"

Berani saya katakan disini 90% peniaga baru akan kecundang jika tidak mendalami ilmu bisnes dengan hati yang tulus ikhlas. Maksud saya berniaga ni bukan campak duit modal kemudian pegang kalkulator kira untung...itu adalah difinisi yang salah. Jika anda adalah tergolong dalam orang yang seperti ini anda bukan peniaga yang sejati.

Memulakan perniagaan tidak kiralah sekecil @ sebesar manapun saiz perniagaan anda,anda perlu menyediakan bukan sahaja modal tetapi anda perlu bersedia dari segi mental dan fizikal. Bermulalah dari bawah untuk belajar erti perniagaan dan faham apa yang anda sedang lakukan. Tiada bisnes dalam dunia ni bermula dari atas...semuanya bermula dari bawah umpama lumrah kehidupan bermula dari meniarap,menjalar,merangkak,berdiri,bertatih,berjalan hinggalah berlari. Kita perlu untuk mengharungi semua langkah ini barulah kita faham erti perniagaan.

Apa yang saya tulis adalah apa yang saya lalui untuk dijadikan inspirasi kepada mereka yang baru nak mula terjun ke bidang ini. Bukan saya nak kata saya sudah berjaya sepenuhnya tetapi saya berbangga dengan apa yang saya dapat sekarang daripada "tidak tahu" kepada "tahu" tentang sesuatu dengan usaha saya sendiri. Semua ilmu saya dapatkan sendiri secara percuma di google kerana saya bukan orang senang untuk keluarkan modal pergi kelas bisnes...saya sedar masih banyak lagi ilmu yang belum saya dapat tetapi saya percaya saya masih boleh adaptasikan ilmu percuma mr.google untuk saya berjaya

Baiklah ...terasa panjang pula mukadimah saya,saya akan terus cerita tentang apa yang saya tawarkan untuk membantu anda yang betul-betul berminat untuk membuat "Scrub Organik Homemade" jenama sendiri. Ingin saya tekankan disini bahawa scrub yang saya ciptakan adalah gabungan bahan-bahan organik dan langsung tiada bahan kimia untuk tahan lama atau sebagainya. Dan saya memproses scrub secara homemade iaitu saya buat scrub ini dirumah saya...tiada kilang yang besar dengan pekerja yang beratur setiap pagi dan petang untuk "punch card"

Persoalan mengenai "SCRUB NI ADA KKM TAK?" sudah biasa saya dapat. Ada sesetengah pelanggan yang sinis dengan saya kerana saya tawarkan produk yang tiada "KKM"kepada pelanggan, maka disini saya jelaskan lebih awal dan jelas bahawa scrub saya memang tiada KKM kerana saya hanya menjalankan proses pembuatan dirumah. "HOMEMADE" tu bererti buatan tangan sendiri. 

Dan bahan-bahan yang saya gunakan adalah organik tanpa bahan kimia,selamat digunakan,tiada kesan sampingan...sehinggakan jika tertelanpun tidak akan memberi kesan yang buruk kerana bahan yang saya gunakan selamat jika tertelan tapi janganlah sengaja ambil sudu masukkan dalam mulut pula hahaha... 


Maka dengan ini kepada mereka yang nak produk yang ada KKM tempat anda bukan disini. Tapi...jika anda ada cara untuk buat KKM tidak menjadi keberatan unuk anda mohon sendiri KKM tersebut tidak menjadi masalah kepada saya. 

"BERKESAN KE SCRUB NI?"Ini pun salah satu soalan yang kerap kali saya terima daripada bakal pembeli. Oleh hal yang demikian saya telah mengumpulkan semua testimoni-testimoni yang saya dapat daripada mereka yang telahpun menggunakan scrub saya untuk tatapan orang lain. 

Bukan mudah untuk memberi kepuasan kepada pelanggan lebih-lebih lagi kepada mereka yang betul-betul cerewet untuk mendapatkan hasil yang berkualiti. Tetapi semua ini adalah asam garam saya sebagai pembuat scrub, saya sudah biasa... Saya memang sangat menitikberatkan soal kualiti dan servis kerana hanya itu sahaja yang boleh menjadi kayu pengukur mengenai kredibiliti kita sebagai peniaga yang berjaya. Saya akan menunjukkan kepada anda proses pembuatan scrub sebelum urusniaga bermula...

"BAGAIMANA DENGAN HARGA PULA?"

Harga yang saya tawarkan rasanya sangat-sangat berbaloi dan mampu milik. Ada 2 cara anda boleh dapatkan scrub saya samaada anda beli secara borong(kilo-kilo) ataupun saya ada menyediakan plastik percuma untuk mereka yang berminat mengikut pakej yang disediakan. Saya menawarkan "MOQ" yang rendah untuk tidak membebankan mereka yang baru berniaga nak keluarkan modal. 

Selain itu saya juga berbesar hati berkongsi pembekal sticker/label dengan anda jika anda belum ada pembekal sticker. In Sya Allah anda boleh berurusan dengan Raihan Printing untuk membuat sticker produk jenama anda dengan tenang kerana dia adalah sahabat saya yang boleh dipercayai. Tidak salah kita berkongsi rezeki untuk menyatukan ukhwah sesama insan. Sila add dia di facebook @ boleh terus whatsapp untuk sebarang urusan.

Saya rasa cukup lengkap dah penerangan saya berkaitan "BUAT SCRUB JENAMA SENDIRI" ini. Segala urusan pembayaran boleh direct call atau whatsapp saya dan urusan penghantaran barang saya gunakan perkhidmatan pos laju . Sekiranya anda berminat untuk berurusan dengan saya anda boleh terus hubungi saya @ Whatsapp di talian 01132484182.


"FIRST STEP IS THE MOST IMPORTANT TO CHANGE YOUR LIFE"

Semoga ada sinar baru untuk anda dan kita berjumpa ditalian @ whatsapp...Saya doakan anda semua beroleh kejayaan didunia dan diakhirat...Terima Kasih...Wassalam

TESTIMONI SCRUB KOPI (PART 1)

TESTIMONI SCRUB KOPI (PART 1)
Assalammualaikum korang...Dah beberapa hari nak update blog tapi asyik tak kesampaian je.. Harini saya curi sikit masa sebelum tidur untuk tepek testimoni fresh dari customer scrub kopi organik zm beauty. 

TESTIMONI SCRUB KOPI (PART 1)

TESTIMONI SCRUB KOPI (PART 1)

Fungsinya memang untuk mencerahkan kulit,membuang sel kulit mati...yang ada jerawat pasir...jerawat tak pasir(hehehe)...jeragat ...dan sebagainya boleh la try...Scrub ini adalah 100% organik sebab tiada bahan kimia yang terkandung dalam scrub ini dan ia adalah selamat dan suci...

Sebenarnya ada banyak lagi testimoni saya nak share tapi saya akan share next entri sebab kekangan masa buat saya tak sempat nak mengadap laptop...terkejar-kejar saya nak uruskan macam-macam...ala-ala supermom juga lah saya setiap hari....

Dalam blog ni saya akan khaskan satu label Testimoni untuk tatapan korang kalau-kalau nak tengok testimoni. Yelahkan kadang-kadang ada yang nak beli barang nak tengi=ok testimoni dulu. lagipun testimoni ni adalah salah satu aspek yang terpenting dalam teknik pemasaran sesuatu produk. Kalau takde testimoni macam mana orang nak percaya keberkesanan produk kita tu

Apa-apapun kepada korang yang sedang mencari scrub yang organik bolehla tinjau-tinjau testimoni di sini...nanti saya akan post lagi testimoni yang lain...ada banyak lagi...tunggu testimoni scrub part 2,3 dan seterusnya...

So...cut the story kepada yang berminat nak try or nak jual sebagai jenama korang sendiri boleh roger saya 01132484182....saya dah menaip super express dah ni...anak dah tarik nak masuk tidoq...jumpa lagi eh next entri...Lebiu korang...

~ SALAM ~


SCRUB ORGANIK TERLARIS

SCRUB ORGANIK TERLARIS
Salam semua...
Alhamdulillah kerana masih diberi peluang untuk saya mencoret lagi disini...rasanya dah lama betul saya tak tulis entri...sejak akhir-akhir ni agak sibuk menguruskan bermacam-macam perkara...anak-anak cuti sekolah dan dah naik sekolah pon untuk sesi 2017 maka saya pun mencuri masa sikit sementara ada peluang ni untuk tulis sesuatu...

Macam yang korang sendiri dah tahu saya adalah seorang pengeluar @ pemborong scrub kopi organik homemade di Malaysia. So...semakin hari semakin ramai yang mempercayai produk yang saya hasilkan kerana setiap hari ada sahaja orang yang bertanyakan tentang scrub kopi ini...Alhamdulillah...rezeki datang dari Allah...selagi kita berusaha dengan ikhlas maka Allah akan memberi tanpa batasan.

Harini saya nak share sikit pasal scrub terbaru yang saya hasilkan. Sebelum iniv saya buat scrub dalam bentuk serbuk lembab dalam plastik pouch 200g... Untuk versi tahun 2017 ni saya dah keluarkan scrub organik dalam bentuk cecair yang dibotolkan 200ml. Bahan scrub masih daripada bahan yang sama seperti scrub serbuk lembab...yang membezakan ia adalah serbuk dan cair...itu sahaja

Sebelum ini selain scrub kopi saya ada buat scrub oat dan koko tetapi untuk yang terbaru ini saya ada tambah satu lagi flavour iaitu aloevera. Cuba korang tengok gambar...yang warna hijau tu aloevera. Fungsi dan kelebihannya lebih kurang sama dengan scrub-scrub saya yang lain ya...oleh kerana ada yang request nak scrub aloevera saya terus buat R&D bagi memastikan scrub ini boleh digunakan dengan berkesan



SCRUB ORGANIK TERLARIS

Haaaa....nampak tu...comelkan...saya buat scrub ni pun atas permintaan ramai sebab diorang cakap lecehla guna yang serbuk...kalau yang cair senang terus letak kat tangan dan scrub muka dan badan tak perlu susah payah nak bancuh. Kegunaannya masih sama untuk menghilangkan daki,sel kulit mati,parut jerawat,jeragat dan mencerahkan kulit serta melembabkan kulit. 

Scrub ini boleh digunakan dengan kerap kerana ia dihasilkan 100% daripada bahan semulajadi tanpa bahan kimia sedikitpun sama ada untuk mencerahkan mahupun untuk membuatkan ia tahan lama. Bahan asasnya masih lagi menggunakan gula bertapis,kopi,oat dan extrak aloevera,argan oil,olive oil,lavender oil,vitamin E dan sebagainya

Kepada sesiapa yang berminat untuk mencuba boleh direct whatsapp saya 01132484182 ya macam biasa. Saya juga ada menawarkan perkhidmatan membuat scrub untuk dijadikan jenama sendiri. Korang yang berminat untuk branding kepada nama korang boleh try beli satu untuk guna sendiri dan bila berpuashati bolehlah jual pula ye tak...hehehehe...yang pastinya scrub yang saya hasilkan adalah 100% semulajadi dan selamat digunakan tanpa kesan sampingan...IN SYA ALLAH...

SCRUB ORGANIK TERLARIS
~ customer ni 3 botol beli scrub kopi...sangat2 berpuashati sebab kulitnya sebelum ni kering dan bila guna scrub kulit jadi lembab ~

Sekian sahaja coretan saya buat korang kali ni...jumpa lagi di lain entri ya,,,pape roger nah...babai...SALAM

BUAT JENAMA SENDIRI DENGAN MODAL RENDAH

BUAT JENAMA SENDIRI DENGAN MODAL RENDAH
Bismillah...
Assalamualaikum semua....

Betul ke tajuk ni? Boleh ke buat jenama sendiri dengan modal rendah? Produk apa? Boleh jual ke? Ok ke? Macamana nak mula?

Bermacam-macam soalan yang di aju kepada saya setiap kali iklan saya di media sosial dapat perhatian dikalangan mereka-mereka yang berhasrat nak cari duit tapi tiada keyakinan yang kuat....tiada semangat yang kuat....

Mula-mula sekali saya nak perkenalkan diri saya dulu. Sebab saya ni bukan terkenal untuk semua orang tahu. Yang pernah berurusan dengan saya mungkin kenal saya tapi masih ramai yang belum mengenali diri saya. Saya berasal dari negeri sembilan dan sekarang menetap di johor. Saya seorang suri rumah sepenuh masa dan menjalankan perniagaan atas talian secara sambilan dan kadang kala agak serius sebab banyak order huhuhuhu... 

Saya merupakan pengeluar Scrub spa organik di Malaysia. Saya telah membekalkan banyak scrub untuk kegunaan spa-spa di Malaysia,Singapore dan Brunei... Nampak macam produk simple-simple je kan...tapi bagi saya rezeki setiap insan Allah dah tentukan...kita sebagai insan itu hanya perlu berusaha untuk menggapai rezeki itu sebab ia tidak akan datang bergolek kepada kita...

Harini saya nak share kepada mereka-mereka yang kat luar sana yang masih tercari-cari cara nak cari duit poket. Peluang ini terbuka kepada semua orang...tiada yang terkecuali,semua boleh berurusan dengan saya. Cuba baca pamplet yang saya tepek di bawah, saya hanya tawarkan 3 jenis flavour untuk dijenamakan dengan jenama anda sendiri. Harga jual anda adalah hak anda untuk tentukan.

Scrub  yang saya hasilkan tiada bahan kimia sama sekali. Antara bahan yang saya gunakan adalah Gula bertapis,Gula perang bertapis,Argan oil,Castor oil,Olive oil,Cinamoon extract,Beras organic,Koko,Biji kopi Gred AAA,Lavender Essential oil dan lain-lain lagi. Tiada bahan terlarang di dalam produk saya. Produk saya tiada kesan sampingan dan boleh digunakan dengan kerap.

BUAT JENAMA SENDIRI DENGAN MODAL RENDAH

KENAPA MESTI PILIH SCRUB UNTUK BUAT JENAMA SENDIRI?
Kerana scrub lebih mudah untuk kita jual. 85% wanita di Malaysia menggunakan scrub untuk mencantikan kulit. Menurut kajian penggunaan scrub merupakan jalan yang paling mudah untuk membuang sel kulit mati kerana kesannya dapat dilihat serta merta. Selain itu ia sangat-sangat mudah untuk dijual. Bagi yang baru-baru nak menjinakkan diri atau nak cuba-cuba berniaga saya rasa sesuai untuk jual scrub ini untuk permulaan kerana anda boleh jual dengan adik beradik,kawan-kawan pejabat,jiran-jiran dan sebagainya.

FIRST STEP IS THE MOST IMPORTANT!!!
Saya selalu pegang kata-kata ni setiap saat kerana bagi saya selagi saya tidak cuba menggorak langkah saya tidak akan tahu apa yang berada di hadapan. Bak kata orang ' BELUM CUBA BELUM TAU'  90% orang yang mencuba sesuatu yang baru akan menyesal tidak mencubanya lebih awal kerana hasil yang mereka dapat dan kebanyakan orang yang menyesal dengan apa yang mereka cuba kerana gagal adalah disebabkan kemalasan,kurang usaha dan mudah putus asa. 

TIPS SIMPLE UNTUK MAJU cara saya...
Dalam kehidupan kita jatuh bangun adalah adat sebagai insan. Untuk menempa kejayaan bukan satu benda yang mudah. Doa sangat penting,hati kena kuat,semangat kena kental,Istiqomah kena wajib...Ingat! Setiap Usaha pasti ada hasil...Usaha yang tiada hasil adalah usaha yang tidak mencukupi...ini lah prinsip yang kita perlu pegang untuk berjaya. 

Baikla...kepada sesiapa sahaja yang berminat nak mencuba boleh direct wasap saya di 01132484182...saya akan memberikan servis terbaik kepada anda Inn Sya Allah...sehingga bertemu lagi di lain entri...salam sayang dari saya di ZM BEAUTY...Salam....

SCRUB SPA BORONG MURAH

SCRUB SPA BORONG MURAH
BISMILLAH...
ASSALAMMUALAIKUM SEMUA...

Firstly saya nak ajak sesiapa yang ingin mula menceburi bidang perniagaan secara kecil-kecilan tapi belum tahu @ belum ada idea nak berniaga apa. Saya ada idea untuk korang.....huhuhuhu....saya cuma share pendapat sahaja bukan satu paksaan,mana tau pendapat saya boleh diguna pakai kan...hehehehehe


SCRUB SPA BORONG MURAH

SCRUB SPA BORONG MURAH

Heboh sekarang ni sana sini orang jual scrub kopi la,scrub koko la...dan macam-macam scrub lagi. Macam-macam brand,macam-macam harga dan macam-macam rupa bentuk yang kita boleh tengok di pasaran. 
Kenapa orang heboh berscrub ni???

Manfaat berscrub :
~ Membuang sel kulit mati
~ Melembutkan kulit
~ Buang daki
~ Hilangkan jerawat & jeragat
~ Memudarkan parut kat kulit
~ Memudarkan hitam2 kat celah2 tuttt...(hihihihi)
~ Melembabkan kulit

Kenapa scrub itu penting?
Sebenarnya kulit kita terdedah kepada persekitaran yang kotor sepanjang masa. Banyak faktor sebenarnya yang boleh menyebabkan kulit bermasalah. Antaranya adalah persekitaran kita, faktor usia, faktor kebersihan, pemakanan dan sebagainya. Seperti yang kita sedia maklum, sel-sel kulit kita bersilih ganti setiap hari dan diganti dengan kulit yang baru. Kulit lama yang telah mati akan terbiar begitu sahaja. Maka di sini la fungsi scrub ini diperlukan...jika kulit mati tadi tidak dialihkan dari permukaan kulit kita ia akan menyebabkan permukaan kulit kita tercemar dalam erti kata lain berjeragat,kusam,tidak bermaya,bersisik,kasar dan sebagainya. Salah satu cara mudah untuk menyelesaikan masalah ini ialah scrub.

SCRUB SPA BORONG MURAH

Dalam pemilihan scrub juga adalah sangat penting kerana jika tersalah pilih akan lebih merosakkan kulit. Di sini saya menjual scrub organik tanpa bahan-bahan kimia. Semua bahan-bahan yang digunakan adalah natural dan mempunyai banyak manfaat kepada kulit kita bagi membantu menyelesaikan masalah kulit kita. Scrub ZM BEAUTY adalah berasaskan gula...kenapa pilih gula? kerana gula boleh memberi effect glowing pada muka dan tidak merosakkan struktur kulit sama sekali. Penggunaan scrub muka boleh dilakukan sekerapnya kerana ia tidak memberi effect mengeringkan kulit. Itulah perbezaan scrub gula dengan scrub garam. Scrub garam tidak boleh sama sekali digunakan dengan kerap kerana garam mempunyai sifat yang akan memanaskan kulit sekaligus merosakkan struktur kulit secara mendalam.

Kami di ZM BEAUTY menawarkan pembelian borong kepada pemilik-pemilik spa yang berminat mencuba produk kami samaada secara kilo(peket besar) ataupun branding (peket kecil2~free packaging) Harga yang ditawarkan sangat-sangat berpatutan dan mampu bagi mereka yang baru nak mencuba berniaga. 

CONTOH PRODUK YANG SIAP PEK UNTUK SPA DI UTARA :

SCRUB SPA BORONG MURAH

MODAL PERMUALAAN BRANDING JENAMA SENDIRI :
(tanpa pek & sticker)

RM70/KG
RM60/KG (MIN ORDER 3KG)
RM50/KG (MIN ORDER 6KG)


MODAL PERMUALAAN BRANDING JENAMA SENDIRI :
(free packaging)

RM10 X 30PEK
RM8 X 60PEK


KEPADA SESIAPA YANG BERMINAT BOLEH DIRECT WASAP SAYA 01132484182 UNTUK SEBARANG PERTANYAAN...SEKIAN TERIMA KASIH...


TESTIMONI SCRUB KOPI ZM BEAUTY

TESTIMONI SCRUB KOPI ZM BEAUTY
ASSALAMUALAIKUM SEMUA...
Terima kasih sudi jenguk-jenguk blog saya. Harini saya nak tulis entry pendek untuk tepek 1 testimoni pengguna scrub kopi yang nak repeat order buat kali ke-3...mula-mula dulu dia dah beli scrub oat...pastu dia beli scrub kopi....ni kali ke-3 dia tanya scrub koko pula...nak rasa semua katanya...huhuhuhu...Alhamdulillah...saya sangat-sangat bersyukur sebab pengguna scrub saya dah mula menyukai scrub keluaran ZM BEAUTY...

TESTIMONI SCRUB KOPI ZM BEAUTY

TESTIMONI SCRUB KOPI ZM BEAUTY

Katanya...Boyfriend dia keluar jerawat teruk kat muka...dia bagi try pakai scrub ZM BEAUTY untuk settle masalah tu...ternyata scrub ni membantu menghilangkan jerawat ... terharu rasanya dapat membantu settlekan masalah orang dengan produk sendiri.

KENAPA SCRUB KELUARAN ZM BEAUTY PERLU DI CUBA?
Salah satu sebabnya scrub-scrub keluaran ZM BEAUTY tidak mengandungi bahan kimia. Ia dihasilkan daripada bahan-bahan organik...Ia adalah natural...oleh itu tiada kesan sampingan bila menggunakan scrub ini...Dannnn...ia boleh digunakan dengan kerap kerana scrub ini tidak mengeringkan atau melukakan kulit. 

Scrub ini boleh digunakan di muka dan juga keseluruhan badan termasuk tumit kaki jika ada masalah tumit kaki kering dan merekah. Dan yang paling special bayi pun boleh menggunakan scrub  ini tanpa ragu-ragu kerana scrub ini tidak akan merengsakan kulit. Proses penghasilan scrub ini dilakukan dengan cukup teliti bagi memberikan produk yang berkualiti kepada pengguna

Haaaa...kepada yang belum mencuba boleh direct wasap saya eh 01132484182...saya akan berikan servis terbaik super tip top hahahaha...

Bagi yang nak borong @ nak wat brand sendiri :

MODAL PERMUALAAN BRANDING SCRUB JENAMA SENDIRI :
(tanpa pek & sticker)

RM70/KG
RM50/KG (MIN ORDER 6KG)
RM40/KG(MIN ORDER 12KG)
RM35/KG (MIN ORDER 20KG)

MODAL PERMUALAAN BRANDING JENAMA SENDIRI :

RM10 X 30PEK
RM8 X 60PEK
RM7 X 100PEK


BERMINAT BOLEH BERURUSAN DENGAN SAYA DI 01132484182


Wassalam

Sebarang pertanyaan berkaitan boleh hubungi saya di :

SCRUB KOPI ZM BEAUTY

SCRUB KOPI ZM BEAUTY
BISMILLAH....
SALAM SEMUA...

Harini saya nak share sikit kegembiraan dihati bila scrub kopi saya mula dipercayai. Biasa la kan mula-mula dulu orang belum kenal lagi...belum rasa lagi kehebatan scrub ni...bila dah rasa ...Alhamdulillah dah mula diterima kehadiranya di hati pengguna. Bukan mudah nak perkenalkan produk sendiri kepada orang di luar sana,lebih-lebih lagi dengan cara yang sepoi-sepoi bahasa...hahahahaaa....mesti tak faham kan???

Maksud saya tu ,saya ni bukan seorang yang banyak duit nak perkenalkan produk dengan iklan marketing yang perlukan banyak modal. Saya promote pasal produk sayapun sekadar diblog ni,di facebook,di majalah.com dan mudah.com...sooo...hasilnyapon sepoi-sepoi bahasa la...

You know what?..Hahaaha..tetiba terspeaking london pula...sebenarnya niat saya menghasilkan scrub sendiri sekadar untuk mencari duit poket untuk diri saya dan untuk beli something yang anak-anak minta...saya ni jenis berat mulut nak meminta pada suami...tapi kalau suami bagi memang tak tolak la...hahahaha...

SCRUB KOPI ZM BEAUTY

Harini,inilah hasilnya...sebahagian stok scrub kopi dan scrub koko yang standby di packing untuk customer dari sabah...Last week dia dah order 1pack untuk sample coz dia nak try dulu keberkesananya...baru nak order dalam kuantiti yang banyak...Dan harini terbukti scrub saya tidak reject huhuhuhuh...terharunyaaa...

So, apa yang saya belajar harini...setiap apa yang kita lakukan kita mesti ikhlas kerana Allah cozzzz Allah akan balas keikhlasan hati kita dengan rezeki yang tidak terduga. Terima kasih pada customer-customer yang pernah beli dan repeat order scrub ini...semoga korang semua berpuashati dengan scrub yang saya sajikan...

MANFAAT SCRUB :
~ Buang sel kulit mati
~ Haluskan kulit
~ Hilangkan kesan jerawat & jeragat
~ Lembabkan kulit
~ Buang daki2 lama kat ceruk2 benua tu(hihihi)
~ Bekalkan vitamin pada kulit

*** Scrub saya dijamin tidak mengeringkan kulit

Kepada yang berminat nak cuba boleh wasap saya di 01132484182... In Sya Allah saya akan berikan servis terbaik dari ladang...hahahaa..

Terima kasih kepada yang membaca entry saya...salam sayang dari saya di ZM BEAUTY

...SALAM...

PEMBORONG SCRUB KOPI

PEMBORONG SCRUB KOPI
Salam semua...
Harini nak update sikit pasal scrub ZM beauty. Untuk pengetahuan semua packaging scrub ZM beauty telah ditukar kepada plastik pouch ye. Sebab musabab ia ditukar kerana sebelum ini saya guna botol plastik timbulkan masalah ketika posmen handling

...ada customer yang dapat scrub yang botolnya pecah...huhuhuh...sedih gila bila customer dapat macamtu...saya punyala dengan kasih sayang bungkus dengan bubble wrap...tiba kat customer pecah...syukur dapat customer semuanya baik hati tak marah pun...tapi saya sebagai seller rasa tak puas hati dengan keadaan produk yang sedemikian bila sampai ke tangan customer. 

Oleh hal yang demikian saya ambil keputusan untuk menukar packaging kepada plastik pouch...Kalau guna plastik pon pecah tak tau la saya nak buat macammana lagi lepas ni...huhuhuh ...nangis la jawabnya...


PEMBORONG SCRUB KOPI

PEMBORONG SCRUB KOPI

PEMBORONG SCRUB KOPI

Masih lagi flavour yang sama seperti sebelum ini...berat dan harga juga masih sama. Terima kasih kepada semua customer yang sudi berurusan dengan saya. Yang berminat nak beli boleh wasap saya terus 01132484182...

Selain jualan borong saya juga ada sediakan perkhidmatan branding untuk sesiapa yang berminat nak jual scrub dengan jenama sendiri... maksudnya kalau korang ni berhasrat nak berniaga tapi macam tak tahu produk apa yang nak di jual bolehla korang cuba jual scrub kopi,koko atau oat dengan jenama korang sendiri

Saya membuka peluang kepada mereka-meraka yang betul-betul berminat sahaja. Saya ada jual scrub kopi,koko dan oat borong kilo. kalau korang pening sangat nak pek macamana saya boleh tolong packingkan dalam plastik pouch macam gambar kat atas tu. Tiada charge tambahan dikenakan...hehehe

Minimum order untuk borong adalah 6kg. Janganla korang mintak beli 1kg dengan harga borong...menangis saya kat bucu katil nanti mengenang nasib huhuhu...Yang berminat boleh wasap saya terus eh... 01132484182

Lastly, terima kasih kepada yang sudi jenguk blog saya..muahhhh ciked...SALAM...