Image

PETUA MENGHILANGKAN BATUK DAN SELSEMA CARA TRADISIONAL

Bismillah dan Assalammualaikum...
Lama sungguh rasanya tak menyusun kata menyusun bicara kat sini...rinduuuuu sangat-sangat nak berkarya walaupun karya saya tak diiktiraf sangat pun hehehe...tetapi puas rasanya dapat menggodek-godek keyboard(heppp heppp bukan keyboard worrior taw...)oleh kerana kesibukan yang melampau saya terpaksa lupakan sejenak(sejenak ke???rasanya hampir setahun menyepi)...saya sedang bertekad nih nak menulis balik tapi tak tahu lah apa kesudahan tekad saya ni huhuhu...setelah lama menyepi ni saya nak buat satu artikel comeback tentang PETUA MENGHILANGKAN BATUK DAN SELSEMA CARA TRADISIONAL ...korang mesti dah muak dengar petua ni kan,tapi bagi la "can" kat saya nak membebel nih,lama dah tak membebel...boleh kannn

PETUA MENGHILANGKAN BATUK DAN SELSEMA CARA TRADISIONAL
Korang bila tengok gambar nih mesti korang dah tahu kan apa benda nih? eh ehhhh...korang tahu tak bermakna semua orang tahu,ramai lagi yang belum tahu tau apa benda ni...kita tinggalkan kejap tentang gambar ni sebab saya nak cerita pasal petua dulu...

PETUA MENGHILANGKAN BATUK DAN SELSEMA CARA TRADISIONAL

Orang dulu-dulu kalau anak mereka batuk & selsema tak panik macam orang sekarang.Orang dulu-dulu kalau anak batuk selsema bergegas ke dapur cari bawang putih dengan minyak...dibakarnya bawang putih...ditenyeh-tenyeh dalam piring kaca ...dicurahkan minyak kelapa...dikacau-kacau hingga sebati lalu bergegas mendapatkan anak dibilik...ditenyeh-tenyeh pula kat anak,pastu si anak sambung tidur sampai ke pagi...esoknya bangun dengan riang hati,settle masalah...itu cerita orang dulu-dulu,kalau korang tak percaya cuba korang tanya kat orang tua-tua ada tak yang pernah buat gitu  huhuhu...
PETUA MENGHILANGKAN BATUK DAN SELSEMA CARA TRADISIONAL

Itu tadi cerita orang dulu-dulu,sekarang saya cerita orang-orang zaman la ni...anak batuk selsema mereka bergegas juga taw...tapi bergegas cari kunci kereta sebab nak bergegas bawa anak pergi klinik hehe...betul dakk? haaaa jangan tak mengaku tu huhuhu...itu normal la korang,anak sakit mana ada parent yang boleh senang hati tarik selimut,senang hati bershopping hatta nak pergi kerjapun hati tak tenang bila anak tak sihat...jangankan bergegas cari kunci kereta,kalau boleh pegang anak tutup mata buka balik mata dah sampai klinik dek terlalu takut & risaunya kalau anak sakit...

PETUA MENGHILANGKAN BATUK DAN SELSEMA CARA TRADISIONAL

Sebenarnya saya bukan nak cerita pasal tajuk bergegas taw tapi saya nak cerita pasal PETUA MENGHILANGKAN BATUK DAN SELSEMA CARA TRADISIONAL ...bagi ibu-ibu moden yang belum tahu tentang kebaikan @ keajaiban tumbuhan ciptaan Ilahi yang bernama Bawang Putih ini mampu membantu kita semua untuk menghilangkan gejala batuk & selsema secara natural...meh saya cerita secara ringkas...(maaf ya kalau tak begitu ringkas coz saya ni kalau dah start menaip memang susah nak tulis pendek-pendek...layan eh,membaca jambatan ilmu cikgu saya cakap hehehe)

PETUA MENGHILANGKAN BATUK DAN SELSEMA CARA TRADISIONAL

Orang dulu-dulu percaya bawang putih sangat banyak manfaatnya untuk kesihatan. Bukan hanya untuk merawat batuk dan selsema malah bawang putih dapat mencegah daripada kanser,menurunkan kadar kolestrol dalam darah,membuang angin dalam badan,merawat jangkitan kuman pada kulit,sebagai antibakteria semulajadi dan banyak lagi manfaatnya. Kalau orang dewasa diserang batuk @ selsema @ demam bolehlah korang buat sup bawang putih untuk cepatkan proses penyembuhan..kalau korang rajin bolehlah buat minyak bawang putih macam saya ceritakan tadi...tak susahpun nak buat. Dan yang ajaibnya kepercayaan orang dulu-dulu di iktiraf kerana ramai jemaah sains yang mengesahkan bahawa bawang putih memang banyak manfaatnya untuk kesihatan.
PETUA MENGHILANGKAN BATUK DAN SELSEMA CARA TRADISIONAL
Di zaman yang serba moden ni semua orang nak cepat...tak larat dah nak kekalkan tradisi bersimpuh sambil mengetuk bawang putih bakar huhuhu...sekarang zaman canggih,semua di hujung jari dah...sebab itulah petua tradisi minyak bawang putih yang menjadi kebanggaan nenek moyang kita dulu diinovasikan kepada GARLIC BALM dengan tujuan untuk memudahkan mak-mak pak-pak moden untuk kekalkan tradisi sekaligus mengurangkan penggunaan ubat-ubatan moden yang jelas sekali tidak bagus untuk di amalkan...Chuppp chuppppp...apa benda Garlic Balm ni kak oiiii?...Jappp jappp sabaq,baru nak cerita nihhhh...buat perenggan baru jap nohh...

PETUA MENGHILANGKAN BATUK DAN SELSEMA CARA TRADISIONAL

Korang nampakkan gambar yang firstttt sekali kat dalam artikel nih? haaa itulah dia Garlic Balm,haaa itulah dia petua nenek moyang yang di inovasikan kan tuh...MANA??? penat cheq membebel...sampai hati korang tanya mana...cer scrolll atas sekali yang gambar ada dengan tabung menara maybank tuh,ha itulah Garlic Balm ZMBeauty tu(nih nak gossip sikit nih,menara tabung menara maybank tuh ada orang hadiah kat saya tau...erkkk...apasal lari tajuk nihhh...)

PETUA MENGHILANGKAN BATUK DAN SELSEMA CARA TRADISIONAL

Okeh...
Kita cut it short...dah nak ending dah nih,Garlic balm dengan minyak bawang putih ni adalah benda yang sama...yang membezakan ia adalah rupa fizikalnya sahaja tetapi ada banyak kelebihan pada si Garlic Balm ini sebenarnya walaupun ianya hanyalah satu inovasi tetapi inovasi ini di buat dengan penuh kasih sayang,sudah tentulah banyak kelebihannya...gitewwww...

PETUA MENGHILANGKAN BATUK DAN SELSEMA CARA TRADISIONAL

Kelebihan GARLIC BALM ZMBEAUTY :
(secara keseluruhannya)
  • Diinovasikan menjadi balm untuk memanjangkan jangkahayat sebab minyak bawang putih kalau dibuat hanya boleh bertahan selama 2-3 hari sahaja,tetapi Garlic Balm boleh bertahan sehingga 1 tahun
  • Balm di packing didalam botol kaca dengan teliti untuk mengelakkan terdedah dengan persekitaran,bakteria dan kulat bagi memelihara kualiti Balm tersebut
  • Botol kaca Garlic Balm diletakkan dalam sebuah kotak yang sempurna untuk mengelakkan botol kaca itu pecah akibat kecuaian pengguna @ ketika proses penghantaran
  • Kandungan Garlic Balm adalah 100% Natural tanpa sebarang bahan kimia dan essential oil
  • Bawang putih asli yang digunakan dalam proses pembuatan Garlic Balm zmbeauty,bukan serbuk yang dijual dipasaran
  • Hanya lilin lebah digunakan untuk membentuk minyak bawang putih menjadi bentuk solid
  • Extra Virgin Olive Oil digunakan untuk menghasilkan Garlic Balm ini dimana ia sangat bagus untuk merawat kulit
PETUA MENGHILANGKAN BATUK DAN SELSEMA CARA TRADISIONAL

GARLIC BALM ZMBEAUTY membantu :
  • Mengurangkan gejala batuk & selsema secara semulajadi dengan penggunaan yang konsisten
  • Sapuan melegakan bagi bayi kembung perut 
  • Membantu membuang angin
  • Membantu masalah gastrik @ masuk angin
  • Membantu masalah resdung
  • Menghangatkan badan
  • Melegakan gatal-gatal akibat gigitan serangga
  • Boleh dijadikan sebagai minyak bayi
PETUA MENGHILANGKAN BATUK DAN SELSEMA CARA TRADISIONAL

Cara betul guna GARLIC BALM ZMBEAUTY  :
" Boleh amalkan setiap kali lepas mandi dan sebelum tidur. Sapu tapak kaki dengan Garlic Balm dan pakaikan sarung kaki...kemudian sapukan dibahagian pelipat kaki,belakang punggung(untuk yang susah nak buang air besar) belakang badan,rusuk kira dan kanan,dada,perut(urutan i love u)hingga ke ari-ari(bagi yang kembung)...kemudian dibahagian leher dan tengkuk,ubun-ubun dan bahagian sinus(dahi,batang hidung ,sebelah hidung kira & kanan)

PETUA MENGHILANGKAN BATUK DAN SELSEMA CARA TRADISIONAL

NOTA KAKI :
Pastikan kalau nak letak kat baby dibahagian sinus bila baby dah tidur taw,takut di tenyeh-tenyeh pula ke mata

Sebenarnya Garlic Balm zmbeauty dah lama berada di pasaran mungkin masih ada yang belum tahu sebab bukan senang nak sebarkan kepada semua orang melainkan korang yang baca artikel ni tolong sebarkan...cikgu saya dulu pernah cakap benda baik wajib dikongsikan hehehe...Kalau ada yang berminat nak mencuba korang boleh terus tekan link yang saya tinggalkan di bawah nanti dan saya akan arrangekan agent yang berdekatan dengan korang untuk knock! knock! knock! pintu rumah korang okeyy...jangan risau,agent yang menjual Garlic Balm zmbeauty ni ada di seluruh negara...entah-entah jiran sebelah rumah korang pun ada jual cuma korang je tak tahu hehehe...Korang boleh tinjau-tinjau TESTIMONI GARLIC BALM ZMBEAUTY kat SINI

PETUA MENGHILANGKAN BATUK DAN SELSEMA CARA TRADISIONAL

Rasanya cukup sampai kat sini saya membebel,nanti saya sambung lagi noh,saya nak pergi jemput anak balik tusyen jap...Korang yang berhasrat nak jadi agent Garlic Balm zmbeauty ni pun boleh roger-roger saya,nanti saya akan arrangekan orang untuk layan korang taw...ok ok ok...babaiiii...jumpa lagi taw
Wassalam

Sebarang pertanyaan berkaitan boleh hubungi saya di :