Latest post

Sunday, 16 April 2017

SCRUB MUKA HOMEMADE HILANGKAN PARUT JERAWAT DENGAN BERKESAN DAN SELAMAT

Assalammualaikum semua...
Pernah tak korang mengalami masalah kesan jerawat yang tinggal di wajah setiap kali bila jerawat singgah kat muka. Biasanya orang perempuan akan mengalami masalah jerawat setiap bulan apabila mereka datang bulan. Tiada siapa dalam dunia ni yang suka akan parut yang ditinggalkan oleh jerawat itu kerana ia akan mencacatkan penampilan mereka. SCRUB MUKA HILANGKAN PARUT JERAWAT DENGAN BERKESAN DAN SELAMAT ....Betul ke ?

SCRUB MUKA HOMEMADE HILANGKAN PARUT JERAWAT DENGAN BERKESAN DAN SELAMAT
~ saya pengguna tegar produk organik homemade yang saya buat sendiri

Harini saya nak cerita lagi sekali pasal cara-cara nak hilangkan parut jerawat kat korang. Sekarang ni terlalu banyak produk kecantikan untuk wajah yang mampu untuk menyelesaikan masalah menghilangkan kesan jerawat ni sebenarnya. Tetapi ramai juga yang lebih gemar menggunakan cara traditional supaya lebih selamat...kan???

So...Yang baca entri ni saya anggap adalah mereka yang suka menggunakan produk organik homemade sebab sah-sah la produk homemade ni selamat digunakan pasai ia dibuat menggunakan 100% bahan semulajadi yang ada kat dapur rumah kita. Takde pun guna bahan asing yang pelik-pelik namanya...huhuhu

Pengalaman saya menggunakan produk organik homemade ni sejak beberapa bulan yang lalu membuat saya begitu tertarik nak share dengan korang tentang keunikkan produk homemade ni. Bagi saya bila saya guna produk organik saya rasa sangat free(perasaan saya la...) 

SCRUB MUKA HOMEMADE HILANGKAN PARUT JERAWAT DENGAN BERKESAN DAN SELAMAT
~ Scrub green tea organik homemade

Saya tidak risau kalau saya nak cuci muka dengan kerap setiap kali sebelum solat menggunakan sabun organik homemade kerana sabun ni tidak akan menyebabkan kulit kering terkopek-kopek tu...Sabun homemade yang saya buat mempunyai kandungan minyak zaitun bagi memelihara kelembapan kulit muka kita

Ok...berbalik kepada cerita nak hilangkan parut jerawat guna scrub. Macam yang kita tahu scrub ni memang kerja dia menyental daki-daki dan lapisan kulit mati kat permukaan kulit kita. Dengan cara menggunakan scrub juga dapat membantu menghilangkan parut jerawat tu juga taw...pasai kalau kita asyik tepek krim...tepek foundation untuk tutup parut jerawat tu tak guna juga sebab cara ini akan memburukkan lagi keadaan. Disinilah fungsinya scrub untuk membantu mengikis parut jerawat tu daripada wajah kita.

SCRUB MUKA HOMEMADE HILANGKAN PARUT JERAWAT DENGAN BERKESAN DAN SELAMAT
~ Scrub kopi organik homemade

Cerita pasal scrub pula...Scrub paling bagus dipakai adalah scrub yang berasakan bahan semulajadi untuk menjaga tekstur kulit korang agar lebih sihat. Takut nanti kalau guna yang ada bahan kimia tonyoh punya tonyoh akan lebih menipiskan kulit. Korang tahu kan apa akibatnya kalau kulit menipis???

Kalau tak tahu meh saya cerita sikit apa akibatnya kalau kulit menipis. Tanda kulit muka kita menipis apabila menggunakan sesuatu produk yang mempunyai bahan kimia adalah kulit kita berubah menjadi kemerah-merahan. Apabila terkena cahaya matahari kulit kita lagi bertambah merah...Silap haribulan akan terbakar...Bila terbakar walaupun tak mengeluarkan api akan mengakibatkan kulit korang berjeragat. 

Selain daripada berjeragat kulit korang akan menjadi sensitif...gatai-gatai...ruam pasai nutrien pada kulit korang yang semulajadi dipinjamkan oleh Allah kepada korang tu dah dimamah oleh bahan kimia yang korang tempel kat kulit korang tu...nak cantik cepat kan?...huhuhuhu...Saya bukan nak takutkan sesiapa...dan saya juga tidak menunding jari kepada sesiapa...saya menulis atas pengalaman saya sendiri...

SCRUB MUKA HOMEMADE HILANGKAN PARUT JERAWAT DENGAN BERKESAN DAN SELAMAT
~ Scrub oat organik homemade

Bukan la saya bagitahu korang pakai produk organik kompom cantik bak bidadari syorga...tetapi orang yang menggunakan produk organik ni lebih kepada nak memelihara kesihatan kulit mereka untuk jangka masa yang lebih panjang. Sah-sah la barang yang kita guna untuk buat produk organik ni guna barang yang ada kat dapur rumah kita...maknanya ia selamat digunakan walaupun tertelan...huyyoooo...nikmatnya menggunakan produk organik

Kesimpulannya melalui pengalaman saya sendiri menggunakan 100% produk organik homemade untuk penjagaan harian,mingguan dan tahunan saya, saya sangat-sangat berpuas hati dan teruja kerana ia sangat membantu untuk saya mempunyai kulit yang sihat,lembab dan natural. Kalau muka saya dilanda jerawat saya hanya menggunakan keajaiban scrub untuk menghilangkannya huhuuhu...Tu belum cerita lagi kulit jadi lembut dan gebu macam kulit baby...phewwww

Tidak perlu guna produk yang mahal untuk cantik kerana kecantikan semulajadi lebih penting daripada kecantikan yang perlu dikawal(maksudnya guna skincare perlu ikut step dan kena pakai berterusan untuk kekalkan kecantikan) Maafkan saya jika saya ada tersinggung sesiapa dalam entri ini...Segala yang saya coretkan disini adalah 100% daripada kisah hidup saya...tiada kaitan dengan sesiapa sahaja di muka bumi Allah ini...Semoga kita jumpa lagi di lain entri...Terima kasih pada yang baca sampai habis...Wassalam...