PRODUK TIADA KKM TAPI 100% SELAMAT DIGUNAKAN - PRODUK ORGANIK HOMEMADE

ASSALAMMUALAIKUM SAYANG SAYANG SEMUA....
Selamat datang kepada mereka yang tersesat masuk kedalam blog saya ni...Blog saya ni adalah tempat saya update tentang cerita berkenaan produk kecantikan berasaskan bahan semulajadi ya...Bagitau pada yang tidak tahu...Takut ada yang kurang jelas dengan modus operandi blog ini hehehehe...

Harini saya nak bebel sikit pasal pertanyaan yang selalu orang timbulkan tentang produk organik homemade ni. Ramai sangat yang bertanya pada saya produk awak ada KKM tak? Produk awak ada HALAL tak?

Hurmmm...

Sudah menjadi lumrah dalam kehidupan manusia untuk mencari yang terbaik untuk digunakan. Saya tak salahkan mereka yang bertanya...malah saya suka dengan pertanyaan mereka...Kadang-kadang kepada mereka yang tidak bertanya pun saya akan bagitahu juga...

PRODUK TIADA KKM TAPI 100% SELAMAT DIGUNAKAN - PRODUK ORGANIK HOMEMADE...Haaaa ini dia yang saya bagitau. Produk yang saya jual adalah produk homemade. Produk homemade ni celah mana nak dapat KKM dik oiii...

Biasanya mereka yang jalankan perniagaan produk homemade adalah golongan yang tidak mempunyai modal yang banyak macam usahawan produk kecantiakan yang berjaya tu. So...mereka buat di rumah dalam skala yang kecil sekadar untuk menambah sedikit sumber pendapatan mereka

Mengikut pemerhatian yang saya buat kebanyakan yang menjual produk homemade ni datangnya daripada mereka yang benar-benar "organic lover" iaitu mereka adalah pengguna tegar produk organik ini. Daripada hasil dan keberkesanan produk yang mereka hasilkan itulah timbulnya idea mereka untuk berkongsi dengan orang ramai

Tetapi bukan semua orang yang berniaga produk organik homemade ni adalah pegguna tegar. Jangan terlalu fokus dengan kenyataan saya diatas...kerana mungkin 10% daripada mereka adalah golongan mereka yang menjadikan produk organik homemade ini sebagai produk untuk mereka jual bagi memenuhi keperluan kewangan mereka.

Kenapa saya berani cakap PRODUK TIADA KKM TAPI 100% SELAMAT DIGUNAKAN - PRODUK ORGANIK HOMEMADE ? Ini kerana produk organik homemade hanyalah menggunakan bahan-bahan semulajadi yang biasa kita gunakan di rumah seperti madu,kopi,oat dan sebagainya. Produk-produk semulajadi tidak akan memberi kesan sampingan kepada kita hatta jika tertelanpun masih selamat lagi. Cuba korang tengok produk yang korang pakai sekarang ni ada tak semut nak datang jenguk-jenguk? Takde kan??? Tapi kalau yang organik kenapa semut,lipas(kalau ada lipas la kat rumah korang hehehe) atau serangga-serangga lain suka nak lepak??? Sebabnya mereka pun tak sanggup nak singgah kat tempat yang ada bahan kimia uolllsssss...(renung-renungkan ya...)

Mungkin di Malaysia masih belum banyak pendedahan mengenai manfaat menggunakan produk-produk organik homemade ni kerana semua leka untuk cantik dengan cepat tetapi mereka lupa kecantikan yang cepat adalah kecantikan yang sementara. Mereka lupa untuk menilai apa kesan yang mereka akan dapat dimasa akan datang.

Kebanyakan wanita di luar negara adalah "organik lover" even mereka adalah golongan artis dan mempunyai wang yang banyak untuk membeli produk-produk yang mahal tetapi mereka lebih mengutamakan kualiti kesihatan kulit mereka daripada kecantikan yang boleh dilihat pada luaran. Malah mereka berbangga menggunakan produk organik homemade ini buktinya terdapat banyak video-video dari negara luar yang memaparkan kecintaan mereka kepada produk homemade

PRODUK TIADA KKM TAPI 100% SELAMAT DIGUNAKAN - PRODUK ORGANIK HOMEMADE

PRODUK TIADA KKM TAPI 100% SELAMAT DIGUNAKAN - PRODUK ORGANIK HOMEMADE

Ni salah satu contoh produk organik homemade yang saya hasilkan. Yang warna hijau tu scrub greentea dan yang warna putih peach tu scrub oat. Scrub ini dihasilkan sepenuhnya menggunakan bahan semulajadi. Langsung tiada letakkan apa-apa bahan tambahan untuk bagi scrub ni tahan lama ke...letak serbuk pemutih ke...atau apa-apa yang berkaitan dengan bahan kimia...It's 100% organic.

Setiap scrub mempunyai fungsi yang sama untuk membuang sel-sel kulit mati yang bertempek kat atas kulit kita,membuang daki,megurangkan kesan-kesan jeragat dan parut,melembutkan kulit,melembabkan kulit,menyalurkan vitamin dan nutrien kepada kulit dan sebagainya. Semua scrub dalam dunia ni mempunyai fungsi yang sama...tiada yang lain...

Tetapi!!!!!

Yang membezakan setiap scrub itu adalah bahan-bahan yang terkandung dalam scrub tersebut. Sebagai contoh Oat mempunyai kelebihan untuk mencerah dan melembabkan kulit manakala greentea pula mempunyai kelebihan kaya dengan antioksidan yang semua orang pun tahu dapat menegangkan kulit dan antipenuaan. Faham tak apa yang saya terangkan ni? huhuhu...macam serius sangat je dari tadi...

Ok...rasanya dah cukup panjang lebar dah ulasan saya mengenai tajuk PRODUK TIADA KKM TAPI 100% SELAMAT DIGUNAKAN - PRODUK ORGANIK HOMEMADE ni. Apa-apapun semua orang mempunyai wadah pemikiran yang berbeza. Terpulang kepada hati masing-masing untuk memilih apa yang sesuai dengan diri mereka. Sekali lagi saya nak tekankan disini bahawa janganlah memandang serong dan jijik kepada peniaga-peniaga atau pembuat PRODUK ORGANIK HOMEMADE kerana bagi saya produk organik homemade masih relevan untuk digunakan malah mempunyai permintaan yang tinggi sejak akhir-akhir ini walaupun terpaksa bersaing dengan produk-produk kecantikan yang lebih gah diluar sana. 

Hanya orang yang sayangkan diri mereka sahaja yang akan memilih PRODUK ORGANIK HOMEMADE sebagai produk penjagaan kecantikan harian mereka. Saya berharap agar suatu hari nanti lebih ramai lagi rakyat Malaysia yang sedar bahawa PRODUK ORGANIK HOMEMADE adalah yang terbaik untuk mereka kerana PRODUK ORGANIK HOMEMADE sesuai untuk lelaki dan wanita...boleh digunakan oleh bayi hingga ke orang tua...Dan yang penting tidak akan merosakkan kulit for sure....Dan juga tidak akan memberi kesan sampingan untuk jangka masa hadapan dan seterusnya

Semoga apa yang saya coretkan disini dapat memberi manfaat kepada semua orang yang mencari maklumat mengenainya. Terima kasih kepada yang sudi membaca hingga habis. Saya akan terus dan terus memperjuangkan PRODUK ORGANIK HOMEMADE ini bagi menyokong semua "organik lover" di Malaysia . Love uolllssss... Wassalam

0 ulasan:

Post a Comment