Latest post

Thursday, 2 March 2017

SCRUB KOPI

SCRUB KOPI
Salam semua kepada yang sempat singgah ke blog saya ni...

Ramai lagi rupanya yang belum pernah cuba kehebatan scrub kopi. Kebanyakan mereka merungut sebab muka nampak kusam walaupun dah pakai skincare dengan konsisten. Bila terskip pakai mula keluar bintik-bintik halus...pastu kulit kusam seolah-olah terbakar....korang pernah tak alami situasi ni?

Kat group saya cerita ni seringkali menjadi satu isu,bila ada sorang yang cerita pasal kulit kusam mereka habis semua muncul dan komen mereka juga alami benda yang sama kerana majoriti kaum wanita sekarang bekerjaya dan terlalu banyak menggunakan barang kosmetik untuk menjaga penampilan.Betul tak?So...salah satu punca masalah ini adalah penggunaan mekap yang terlalu kerap dan lama

Walaupun ada yang tidak bekerja tetapi mengikut pemerhatian saya mereka sibuk kehulu kehilir naik motor menguruskan anak ke sekolah,jemput anak balik dari sekolah...saya duduk di Johor,di johor sekolah pagi dan petang...setiap hari saya lihat kaum ibu menguruskan anak dari pagi hingga petang...kalau yang ada anak 2 3 orang dan sesi persekolahan tak sama lagi banyak kali diorang ke hulu kehilir "merempit" menguruskan anak-anak mereka. Ini merupakan salah satu sebab muka dan kulit menjadi kusam,"sunburn",tidak bermaya dan sebagainya


Oleh kerana itu saya buat artikel ini untuk perkongsian bersama.Di sini saya akan share satu kaedah yang sangat mudah dan berkesan untuk menghilangkan masalah kulit kusam yang menjadi masalah utama hampir 90% wanita asia rentetan iklim panas sepanjang tahun umumnya di Malaysia.

scrub kopi

Kaedah yang paling berkesan,murah dan mudah adalah menggunakan scrub kopi. Sangat mudah sebab korang boleh guna masa nak mandi. Masa nak mandi tu korang basahkan muka dulu....lepas 5 minit korang letak scrub kopi kat seluruh muka....urut dengan lembut dan biarkan scrub kopi tu kat atas muka sementara korang boleh mandi macam biasa....dah siap mandi semua baru korang cuci muka yang korang scrub tadi.


Nak tahu kenapa saya cadangkan supaya biarkan scrub kopi tu duduk kat muka lebih lama sementara korang mandi tu??? sebab biar semua bahan yang terkandung dalam scrub itu meresap dalam rongga-rongga kulit korang untuk membantu menghilangkan kusam kulit,menyerap semua vitamin-vitamin yang ada dalam scrub tu,melembutkan kulit,mencerahkan kulit,melembabkan kulit dan banyak lagi manfaatnya

Scrub kopi ni korang tak perlu risau kalau nak guna hari-hari sebab kesemua bahan yang terkandung dalam scrub ini adalah 100% organik dan tidak sama sekali akan merosakkan kulit korang. Tiada sebarang bahan kimia yang terkandung dalam scrub ini malah bayi pun boleh menggunakannya jika ada gatal-gatal ruam atau eczema

Selain tu scrub kopi ini boleh digunakan diseluruh permukaan kulit. Biasanya orang yang beli scrub kopi dengan saya akan tanya scrub kopi ni boleh pakai kat muka ke? hehehehe....Ni saya bagi jawapannya...Scrub kopi saya boleh digunakan ke seluruh permukaan kulit bermakna dari muka,bibir,telinga,ketiak,celah-celahan,kaki,tapak kaki da yang sewaktu dengannya boleh ditepek scrub kopi ini. Tapi janganla guna atas kulit kepala sayang-sayang oiii...nanti susah pula nak cuci huhuhu...

Kalau boleh masa proses scrub tu korang basahkan badan dengan air dulu sebab nak bagi daki-daki,sel-sel kulit mati yang bertakhta di atas kulit korang tu kembang....bila dah kembang baru senang nak keluar. Macam kita cuci pakaian la kan...kalau pakaian tu kotor sangat mesti kena rendam dulu untuk bagi kotoran tu senang nak dicuci....kan?


Bagi saya inilah satu kaedah yang sangat berkesan dan mudah untuk dipraktikkan sebab ia tak perlu ditetapkan masa untuk guna macam kita makan ubat...cukup masa kena makan. Tapi kalau pakai scrub kopi ni bila mandi korang boleh pakai...bak kata orang "sambil menyelam minum air" ehhhh...sesuai ke pepatah ni...hehehe

Oklah rasanya cukup setakat ni perkongsian saya mengenai teknik untuk kembalikan keceriaan wajah dengan scrub kopi. Semoga perkongsian ini memberi manfaat untuk semua yang tersesat masuk blog saya ye...Papepun terima kasih kepada mereka-mereka yang sentiasa support saya. Jumpa lagi di lain entri...sayang korang...Wassalam