SURIRUMAH JUAL SCRUB KOPI UNTUNG RM5000 SEBULAN SAMBIL KEJAR ANAK

SURIRUMAH JUAL SCRUB KOPI UNTUNG RM5000 SEBULAN SAMBIL KEJAR ANAK
"Wowww"
"Betul ke ni???"
"Boleh ke?"
"Macam tak percaya je...gimik je ni..."


Inilah jawapan spontan yang selalu keluar dari mulut kita bila ada status-status pelik yang ditulis di facebook,twitter,Instagram dan sebagainya. Kadang-kadang bila fikirkan balik macam tak logik pun ada kan....



Tapi...tak mustahil kalau semua ini adalah izin Allah,yang penting kita usaha...betul tak?




KENAPA PILIH SCRUB KOPI UNTUK BISNES?



Mula-mula jom saya cerita sikit apa definisi scrub dan apa pula kelebihan scrub sampaikan boleh buat bisnes yang berjaya



Scrub adalah salah satu produk kecantikan yang berfungsi untuk menanggalkan sel kulit mati dan menjaga kecantikan kulit dengan selamat dan berkesan. Manfaat berscrub saya rasa semua orang pun dah tahu ia mampu menghilangkan jerawat dan jeragat serta jerawat yang menjadi mimpi ngeri setiap wanita di luar sana. Selain itu scrub kopi boleh melembabkan dan melembutkan kulit.



Sebenarnya scrub kopi adalah scrub yang paling popular masakini kerana kesan dan manfaat kopi yang sangat-sangat terbaik untuk kulit. Khasiat kopi yang mengandungi antioksidan dapat membantu meremajakan kulit dan mencerahkan kulit


SURIRUMAH JUAL SCRUB KOPI UNTUNG RM5000 SEBULAN SAMBIL KEJAR ANAK


Saya rasa begitu mudah untuk menjual scrub kopi berbanding produk lain sebab scrub kopi ni mempunyai nilai kualiti yang tinggi iaitu ia tergolong dalam produk 100% organik. Scrub kopi ini dihasilkan daripada bahan-bahan organik tanpa bahan kimia sebagai penambah bagi membuatkan ia tahan lama.



Ini adalah salah satu keistimewaan scrub kopi ini. Korang dah tak payah rasa ragu-ragu lagi bila nak menjual kerana scrub ini pasti tidak akan menjejaskan kulit pelanggan korang. Kenapa saya sangat yakin berkata demikian? Sebab saya sendiri dah jual kepada beratus-ratus orang yang tidak pernah memberi komplen yang mengatakan scrub ini tidak bagus.



Ini merupakan satu kelebihan scrub kopi bila kita pilih sebagai mata pencarian. kita dah tak perlu fikir lagi pasal pelanggan komplen muka teruk lepas guna produk ita sebab kita dah tahu scrub kopi ini tidak akan merosakkan kulit sesiapa sahaja yang menggunakannya malah bayi pun boleh guna.



MODAL MINIMA



Rasanya belum pernah ada lagi mana-mana kilang yang bagi peluang kepada peniaga baru atau kecil-kecilan untuk modal minima RM300 untuk membuat produk jenama kita sendiri,adapun mungkin produk dari thailand yang kita belum pasti isi kandungannya. Paling minima saya pernah tanya RM2000. Itupun puas merayu untuk mendapatkan kuantiti minima dengan alasan baru nak mencuba pasaran.



Tetapi dengan scrub kopi organik ini modal paling minima hanya RM300 untuk membuat scrub kopi jenama anda sendiri. Saya kira korang sangat beruntung kerana ada peluang yang sangat baik ini kerana jalan untuk menambah pendapatan terbuka luas bagi mereka yang memang sedang mencari peluang ini



Kalau korang rasa RM300 ini pun sangat besar dan tidak mampu untuk korang laburkan untuk memulakan perniagaan saya rasa ia sangat melampau. Habis korang nak keluar modal RM50 ke untuk buat jenama korang sendiri? hehehee....memang sampai ke sudahla korang duduk di takuk tu je....




5 PERKA YANG PERLU KORANG ELAKKAN UNTUK BERJAYA



Yang PERTAMA adalah bertangguh. Orang yang berjaya sentiasa mengejar masa untuk menempa kejayaan lebih awal supaya suati hari nanti dia tidak berlu berkata-kata seperti ini " kalau aku tahu macamni dari dulu lagi aku dah buat"



Yang KEDUA jangan dikenang perkara yang lepas kerana ia sudahpun menjadi sejarah. Sama ada perkara itu berupa kegagalan mahupun kejayaan,jadikan ia sebagai pembakar semangat untuk kita berjaya lagi dan lagi



Yang KETIGA adalah berkaitan dengan yang pertama tadi. Kadang-kadang ada juga orang yang selalu memberi alasan untuk menunggu masa yang sesuai baru nak mula. Inilah kesilapan yang selalu kita lakukan kerana masa tidak akan menunggu kita. Kejayaan tidak akan berlaku jika kita menunggu ia,kerana kita yang mencipta kejayaan bukan kejayaan yang mencipta kita. Heheheehe...Masa yang sesuai adalah SEKARANG!!!! Kerana tiada masa yang spesifik untuk berjaya,bila-bila masa pun boleh berjaya,yang penting adalah langkah pertama kita menuju kejayaan



Yang KEEMPAT adalah takutkan kegagalan. Kegagalan ni sangat subjektif untuk dirungkaikan kerana ia adalah satu situasi yang semua orang pernah dan akan lalui. Cuba korang tanya orang yang berjaya ada tak yang tak pernah gagal? 99% orang berjaya adalah kerana mereka gagal dahulu barulah mereka belajar dari kesilapan seterusnya menempa kejayaan



Dan yang KELIMA selalu sangat berfikiran negatif. Belum buat lagi dah fikir yang negatif padahal kita belum tahu lagi apa yang akan berlaku dimasa akan datang. Buang sikap berfikiran negatif ini tukarkan kepada positif maka korang akan merasai aura positif ini muncul dalam diri sekaligus menjadi pembakar semangat korang untuk memulakan langkah menempa kejayaan. Berhenti berfikiran negatif kerana jika negatif dalam mindset kita maka negatiflah jadinya dan jika positif fikiran kita maka positiflah semuanya




NAK JUAL KAT MANA???



Zaman sekarang zaman Facebook,Instagram,Wechat....whatsapp dan sebagainya. Macam-macam cara kita boleh jual. Sekarang budak sekolah rendah pun dah pandai bersosial di facebook. Inilah satu kelebihan media sekarang. Maka,kita perlu ambil kesempatan atas kelebihan ini. Sekarang bila buka je facebook penuh dengan bermacam-macam iklan jualan,majoriti pengguna facebook menjadikan facebook sebagai medium perniagaan mereka. Tak salah kita untuk mencuba merebut peluang ini. 



Jika kita buta IT,takde facebook semua tu kita boleh jual dengan kawan-kawan,jiran tetangga....adik beradik. Kalau kita seorang pelajar kita boleh perkenalkan pada kawan-kawan belajar. Ada seorang pelanggan saya seorang pelajar Universiti berjaya menjual scrub kopi atas jenama dia sendiri walaupun dia adalah seorang lelaki. Untuk berjaya tidak kira masa,dimana mahupun jantina. Dimana ada kemahuan disitu kejayaan menanti kita



Haaaaa.....baru tadi cakap jangan berfikiran negatif,ni dah kalut takut tak leh jual....Banyak-banyak berdoa minta Allah permudahkan urusan kita...In Sya Allah yang susah akan menjadi senang




KENAPA TUNGGU LAGI????



JOM BERMULA DARI SEKARANG!!!!



Mari kita ubah ekonomi hidup kita. Kita tolong suami kita menambah pendapatan. Lepas ni tak perlu dah minta suami duit untuk beli barang yang kita nak....yang kita idamkan....yang kita suka



Sebab bukan mudah nak minta duit dari suami ni lebih-lebih lagi kalau suami jenis gaji cukup-cukup makan. Bukan kedekut tapi lebih kepada berjaga-jaga. Jadi,kita pun terpaksa telan air liur je bila apa yang kita idamkan terpaksa dipendamkan. Kalau kita punya duit pendapatan sendiri kita mampu untuk mendapatkan sendiri disamping boleh juga membantu suami jika ada masalah. Betul tak?



Ini lah salah satu punca kebanyakan wanita di luar sana berniaga sambilan secara online walaupun mereka sudah ada kerja hakiki. Kebanyakan mereka berniaga online untuk mendapatkan kebebasan kewangan bagi memenuhi tuntutan ekonomi mereka. Mungkin bukan sebab gaji tak cukup tetapi mungkin ada pelbagai alasan lain untuk mereka cari duit lebih




SAYA PUN SAMA SEPERTI KORANG...



MASA MULA-MULA NAK BERMULA SANGAT TAKUT...



TAKUT TAK BOLEH JUAL...



TAKUT SCRUB KOPI TAK MENJADI....



TAPI.....



Saya kuatkan semangat,saya tabahkan hati...Saya berkata "belum cuba belum tahu" saya teruskan sebab saya nak tahu apakah kesudahan percubaan saya. Adakah saya buat benda yang betul. Adakah percubaan saya berjaya...



Alhamdulillah percubaan saya berjaya dengan izin Allah. Pada mulanya sambutan kurang memuaskan sebab saya ni sedikit malas bab-bab nak promosi. Kalau tak promosi macamana orang nak kenal barang kita betul tak?? Inilah kesilapan yang saya lakukan di awal-awal saya mula berniaga scrub. Tetapi saya tetap kuatkan hati untuk teruskan dengan istiqomah. Setiap hari saya berdoa supaya apa yang saya usahakan mendatangkan hasil yang setimpal dengan tawakkal yang saya gadaikan.



Alhamdulillah scrub yang saya hasilkan mendapat perhatian dihati pengguna. Saya sedar ini baru tempias hasil sahaja Allah kirimkan buat saya buat membakar lagi semangat. Walaupun hanya tempias saya dah rasa seperti satu kejayaan yang besar buat saya kerana pada awalnya saya ragu-ragu dengan apa yang bakal saya lakukan. 



Walaupun belum ramai yang tahu kewujudan scrub kopi saya,belum ramai yang pernah cuba tetapi saya bersyukur sebab sepanjang saya menghasilkan scrub kopi organik ini belum pernah dapat satu pun "bad feedback" dari pelanggan. 100% pelanggan menyukai scrub kopi organik saya. Alhamdulillah...Allah mendengar doa saya...Allah mendengar rintihan saya supaya memelihara kesucian niat saya menghasilkan scrub ini untuk memberi manfaat kepada sesiapa sahaja yang menggunakannya bukan untuk keuntungan dan menjadi kaya raya semata.




BETULKAN NIAT



Selepas lebih 4 bulan saya jual scrub kopi secara retail timbul satu idea untuk saya berkongsi manfaat scrub kopi saya kepada mereka yang minat berniaga atau yang berniat nak menambah pendapatan tapi belum ada idea nak jual apa. Mak saya pernah cakap dulu,benda baik elok kita kongsi bersama. Bukan mak saya je cakap...ramai juga yang cakap macamni rupanya...mungkin mak diorang pun cakap macamtu juga kot kat diorang dulu...hehehe...



Dengan niat yang ikhlas saya war-warkan dimedia sosial bahawasanya saya sudi menyediakan scrub kopi organik yang terbaik untuk mereka letak atas jenama mereka sendiri dengan modal yang sangat-sangat minima yang mampu untuk semua orang. Kita sama-sama ubah kehidupan kita...sama-sama ubah ekonomi kita...Alhamdulillah...Syukur kepada Ilahi kerana dengan rahmatnya saya dipilih untuk menerima rezekiNya...ramai yang menghubungi saya untuk buat scrub atas jenama mereka dan Alhamdulillah juga mereka terus bertahan hingga hari ini untuk terus "repeat order". Testimoni boleh rujuk dibahagian menu ya...Sehingga hari ini saya masih menerima tempahan secrub kopi tanpa putus-putus...Syukur Ya Allah




PEMBEKAL STICKER/LABEL MURAH



Saya berbesar hati untuk berkongsi pembekal sticker yang murah dan mudah berurusan dengan korang semua. Bukan saya nak pancing supaya korang beli scrub dengan saya tapi ada dikalangan orang-orang yang baru nak terjun ke bidang ni terkulat-kulat nak cari orang buat sticker. Bila dapat orang buat sticker terpaksa pula ikut minimum order yang besar sampai 200pcs sedangkan nak mulakan bisnes scrub pakej paling kecil adalah 30 peket. Takkan la diorang nak tempah sticker sampai 200pcs untuk memenuhi MOQ. kesian kan?? Oleh itu saya akan rekomenkan seorang sahabat saya yang merupakan sorang pembuat sticker untuk berkerjasama dengan anda bagi menyokong niat murni saya membantu sesama kita berniaga. In Sya Allah dia akan memberikan MOQ order untuk sticker 50pcs untuk sekali order . Tapi janganlah korang minta dia buatkan sticker 10pcs,kesian dia...dia nak tolong kita tup tup dia pula terpaksa tanggung kos elektik untuk buat sticker 10pcs huhuhuhu...



Bermula dari takut-takut...tak yakin saya akhirnya berjaya menghasilkan scrub kopi yang memberi manfaat kepada semua orang. 



Kesimpulannya,kejayaan ini tidak kira masa,darjat,warna kulit,jantina dan sebagainya. Yang penting niat kita dan usaha kita untuk merebut kejayaan tersebut. Saya seorang surirumah yang menjaga 3 orang anak saya sendiri mampu melakukannya sudah pasti korang pun mampu juga. Pilihan terletak pada tangan sendiri. In Sya Allah,setiap kebaikan pasti ada kebaikan juga...Ini janji Allah



Akhir kata,terima kasih kepada semua kerana sudi membaca perkongsian ringkas mengenai scrub kopi organik saya. Kepada yang berminat boleh terus hubungi saya. In Sya Allah saya akan memberikan servis dan kualiti terbaik untuk korang semua. Rezeki hanya datang dari Allah...Wassalam...



0 ulasan:

Post a Comment